Scheepvaart – Straalbuizen & Boegschroeven

Boegschroef tunnels en tandwielkasten zijn veelal onderhevig aan meerdere soorten van “corrosie”.
Door de watersnelheid (met vaste deeltjes zoals zand) ontstaat er een schurende werking ërosie” aan deze onderdelen. Indien er een R.v.S. liner is toegepast om de tunnelwand rondom de schroef te beschermen tegen “cavitatie” kan er een sterke galvanische werking (in combinatie met de bronzen schroef) aanwezig zijn aan weerszijde van de R.v.S. liner.
De veelal standaard toe te passen verfsystemen kunnen soms in dit soort situaties niet altijd meer afdoende bescherming bieden tegen een of meerdere van deze corrosie.
Brent -OCC heeft in haar productenassortiment materialen die onder deze zware omstandigheden kunnen worden toegepast.




coating applicatie werkzaamheden worden uitgevoerd op locatie

Boegschroef tunnel voorzien Brebaflake V.E. coating aan weerszijde van de R.v.S. liner aangebracht

Thruster voor behandeling

Thruster voorzien van nieuwe R.v.S. liner en aan weerszijde geheel behandeld met OCC wear resist coating type 801

Thruster na behandeling in werkplaats Brent-OCC

Tandwielkast na behandeling Brebaflake V.E. coating.

Drie stuks boegschroeftunnels voor behandeling schip in droogdok

Corrosie schade aan weerszijde van de R.v.S. liner in boegschroef tunnel

Corrosie schade aan weerszijde van de R.v.S. liner in boegschroef tunnel.

R.v.S. liner in boegschroef tunnel en aan weerszijde geheel behandeld met OCC wear resist coating type 801